Welke struik is roodachtig en bladhoudend?

Ik zoek een soort buxushaag maar dan in de kleur rood. En dat het net als de buxus ook bladhoudend is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
4K

Het beste antwoord

Wat denk je van de Photinia fraseri Red Robin, roodachtig en bladhoudend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd, vooral in het voorjaar zijn de nieuwe uitlopers prachtig helder rood van kleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hem zelf ook en geniet er elk voorjaar weer van.

Andere antwoorden (2)

Roodbladige struiken zijn altijd bladverliezend.
Sommige groenblijvende heesters zijn als het koud is wel enigszins rood, maar in de zomer groen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja Loenie ik kan er wel opkomen, je bedoelt een rode berberishaag, maar die is niet wintergroen.
Berberis is rood en heel geschikt als haag maar verliest wel zijn blad. Het is me onduidelijk wat voor een soort haag je zoekt. Als het kleine haagjes moeten zijn om perken te omheinen is Berberis niet geschikt. Maar voor een haag die als erfafscheiding moet werken juist wel. Een rode beukenhaag kan ook, de bladeren sterven wel maar vallen niet af in de winter, dit gebeurd medio april.
Vuurdoorn heeft groen blad in de winter maar heeft daarnaast prachtige rode bessen en is ook geschikt als erfafscheiding.
Er is trouwens ook een wolfsmelk-variant (Euphorbia amygdaloides ′Purpurea') die rood is en bladhoudend, niet zozeer geschikt om een haag mee te maken maar eventueel zou die wel in een rij aangeplant kunnen worden, deze hebben wel een beperkte hoogte.
Een mooie rode struik in de winter is ook de witte Kornoelje, verliest zijn blad en is niet geschikt als haag maar heeft een hoge sierwaarde.